Afvallen, een sportprestatie… welke doelen heb jij?

Misschien wil je 5 kilo afvallen, misschien wil je ooit een marathon rennen, misschien wil je je vetpercentage verlagen, of misschien heb je wel een heel ander doel. Blijf dan zeker lezen. Misschien heb je (nog) geen doel en leef je je leven zoals het je aan komt waaien. Blijf ook dan zeker lezen. In dit artikel vertellen we je meer over het stellen van de juiste doelen en hoe Nutrirol jou met supplmenten van hoge kwaliteit daarbij kan ondersteunen.

Nutrirol

Wat wil je bereiken?

Er zijn vast dingen die je wil bereiken, of dat nou op de korte termijn of de lange termijn is. Heb je daar wel eens over nagedacht? Nee? Dan is dit een goed moment om dat te doen. Denk maar eens aan oudjaarsdag: wat zijn je goede voornemens voor het komende jaar? Iedereen staat daar wel bij stil. En die goede voornemens zijn een goed uitgangspunt voor je doelen.

Maak je doel concreet

Stel, je wil kunnen hardlopen. Maar hoe ver dan? En wanneer wil je dat kunnen doen? Wil je vijf kilometer over drie weken kunnen rennen of een marathon over een jaar? Dat zijn twee hele verschillende doelen. En wil je die afstand in wedstrijdverband rennen of wil je vanuit huis vertrekken en dan maar zien waar je uitkomt? Maak het dus concreet, bijvoorbeeld:

Ik wil over een jaar, in oktober 2018, de marathon van Amsterdam kunnen rennen.

doelen stellen
Welke doelen stel jij? En hoe zorg je dat ze ook haalt?

Breek je doel op in tussenstappen

Als je je doel concreet hebt gemaakt, is het tijd om dit op te delen in kleinere tussenstappen. Je hebt nog een jaar de tijd om te trainen voor die marathon (of om 5 kilo te verliezen in zes maanden, of om je vetpercentage met 3% te verminderen bijvoorbeeld). In dit stuk gaan we verder met het marathonvoorbeeld.

Oktober 2018, dat duurt nog even. Maar het is dichterbij dan je denkt. Hoe kun je dit nu het beste aanpakken?

  • Koop goede hardloopschoenen, passend bij jouw voeten, bij voorkeur bij een gespecialiseerde hardloopwinkel;
  • Stel een trainingsschema op, dat in de loop der tijd wordt aangepast. Je begint nu niet al met het rennen van 30 kilometer. Dat komt later wel. Eerst maar eens van de bank af komen. Er zijn meerdere apps die jou helpen je aan je doelen te houden en om trainingsschema’s op te stellen;
  • Het is noodzakelijk om een voedingsschema op te (laten) stellen, zodat jij fit aan de start van die marathon staat;
  • 1 ding moet je natuurlijk wel doen: je inschrijven voor die marathon.

Dit zijn zomaar een paar tussenstappen in jouw weg naar de marathon. Wil je 5 kilo verliezen, dan zijn er andere tussenstappen. Denk aan het inschakelen van een voedingsdeskundige, de chips en koekjes laten liggen (niet kopen!) en meer water drinken.

Let op: je hoeft dit niet allemaal tegelijk te doen. Je breekt je doel op in tussenstappen zodat het haalbaar wordt.

 

doelen stellen

Zorg dat je gemotiveerd blijft

Het stellen van doelen kan heel motiverend werken: je werkt heel concreet ergens naartoe. Maar let wel op dat je gemotiveerd blijft: niets is teleurstellender dan je doelen niet halen. Ben je die eerste kilo kwijt, trakteer jezelf dan! En niet op een ijsje van drie bollen met slagroom, maar wel op dat boek wat je zo graag wil lezen. Heb je voor het eerste 10 kilometer gerend? Trakteer jezelf op een nieuw hardloop t-shirt. Dat motiveert om binnenkort weer naar buiten te gaan.

 

Hoe helpt Nutrirol hierbij?

Als je bepaalde doelen wil behalen, dan zet je je daar 110% voor in, nietwaar? Nutrirol kan jou helpen om nog een tandje bij te zetten. Jij stelt doelen op voor jezelf, en wij helpen met de juiste supplementen. Wil je die marathon rennen, dan is het bijvoorbeeld slim om extra magnesium te slikken zodat je geen last van spierkrampen krijgt (daar schreven we eerder al een artikel over, dat je hier vindt). Wil je 5 kilo afvallen, dan kies je voor een fat burner of een carb blocker.

Bekijk hier ons volledige assortiment. En weet je niet precies welke supplementen jij het beste kunt slikken om jouw doelen te behalen? Wij kunnen je daarin adviseren. Schroom dus vooral niet om contact met ons op te nemen.