Zink, Magnesium en vitamine B6 als hulp om beter te slapen

Na een lange dag werken is er niets heerlijker dan ‘s avonds in je bed liggen om 8 uur goed te slapen. Maar dan leg je je hoofd op je kussen en blijf je draaien: je bent aan het malen om die deadline, je beseft je dat je nog steeds de was niet opgevouwen hebt, je moet nog een cadeautje kopen voor je oma, zoveel te doen! Vervolgens lig je een paar uur wakker, terwijl om 06.30 uur de wekker alweer gaat. Slaaptekort… wat nu?

Slaap is belangrijk

Een volwassene heeft ongeveer tussen de 7 a 8 uur slaap per nacht nodig om voldoende uit te rusten. Maar zeg eens eerlijk, haal jij dat elke nacht? Feit is dat het veel mensen niet lukt om voldoende lang te slapen. Dit heeft verschillende oorzaken:

  • Lawaai in de omgeving: buren die hard praten of wonen in een drukke stad;
  • Lichamelijke klachten: pijn helpt je niet om in slaap te komen en je kunt ‘s nachts zelfs last krijgen van spierkrampen.
  • Stress;
  • ‘s Avonds koffie drinken of sigaretten roken;
  • Ploegendiensten;
  • Emotionele gebeurtenissen;
  • En ga zo maar door.

 

Toch heb je die uren slaap wel nodig om te herstellen van de dag en om goed uitgerust aan nieuwe dag te beginnen. Wanneer je niet voldoende slaap krijgt kun je last krijgen van je immuunsysteem, concentratieproblemen of zelfs hallucinaties. Maar wat nou als je gewoon niet in slaap kunt komen?

slaaptekort
Slaaptekort? Nutrirol supplementen kunnen jou helpen dit te voorkomen

 

Oplossingen om sneller in slaap te vallen

Om ‘s avonds sneller in slaap te vallen zijn er meerdere oplossingen. We zetten er een aantal op een rijtje:

  • ‘s Avonds geen tv kijken of je telefoon gebruiken. Je televisie en je telefoon stralen blauw licht uit, waardoor je hersenen denken dat het nog dag is en hierdoor maak je geen melatonine aan; het stofje waardoor je in slaap valt.
  • Pas je voedingspatroon aan. In koffie zit cafeïne, wat ervoor zorgt dat je wakker blijft. Eet ook niets meer vlak voordat je gaat slapen, dit bemoeilijkt het in slaap vallen.
  • Zet je verwarming uit. Je kunt beter in slaap vallen wanneer je lichaam wat is afgekoeld. Zet daarom je verwarming uit en zet een raam open. Dit zorgt voor frisse lucht en het zorgt ervoor dat je lichaam afkoelt.

 

Supplementen als aanvulling

Mochten bovenstaande tips nou niet voldoende helpen, dan kun je aanvullend ook supplementen slikken die je kunnen helpen om sneller in slaap te vallen. Nutrirol biedt meerdere producten die ondersteuning geven tegen een slaaptekort; denk bijvoorbeeld aan ZMA, oftewel zink, magnesium en vitamine B6.

 

Zo kun je ook denken aan magnesiumtabletten. Magnesium is een natuurlijke ontspanner en als je dat niveau hoog houdt, ervaar je minder stress. En minder stress zorgt ervoor dat je beter in slaap kunt vallen. Zie ook research wat aantoont dat er een verband is aangetoond tussen verbeterde slaap en gebruik magnesium, zink en melatonine.

nutrirol
De Nutrirol: handig verpakte supplementen van de hoogste kwaliteit

Wat doen zink, vitamine B6  en magnesium precies?

  • De eigenschappen van zink leiden tot eiwitsynthese en helpen hiermee spierkracht en volume te vergroten. In combinatie met magnesium werken ze samen om dit proces een boost te geven, daarmee bevordert het ook de nachtrust. Zink wordt meestal gevonden binnen de spieren en botten, maar kan ook worden gevonden in organen, weefsels, vloeistoffen en cellen.
  • Vitamine B6, ook bekend als pyridoxine, is van nature in veel voedingsmiddelen en is nodig om de het lichaam te helpen gezond te houden.
  • Magnesium helpt de spierkracht te vergroten en bevat essentiële voedingsstoffen en mineralen. Daarmee bevordert magnesium de nachtrust en zorgt het voor een ontspannen lichaam.

 

Wil jij van je slaaptekort af komen?

Dan is het zeker aan te raden om de Nutrirol-supplementen te gebruiken. Via de Nutrirol vragenlijst kom je erachter welke supplementen jij het beste kunt gebruiken. En mocht je nog vragen hebben, dan zijn we bereikbaar om jou te helpen met de juiste supplementen.